fredag 11. februar 2011

Plutselig tilbake

Etter lang "tørketid" kom jeg på at jeg har en blogg, og tenkte at jeg skulle oppdatere den litt. Etter å ha jobbet i tre og et halvt år som avdelingsleder på en videregående skole, jobber jeg nå som lærer og kan tillate meg å skrive mer om aktuelle ting i skolehverdagen. Jeg synes det er utrolig kjekt å ha fokus på elevene og undervisning igjen, ikke alle andre "trivialiteter" som tross alt er nødvendig for at hjulene skal gå rundt i skolehverdagen vår. Jeg er så heldig å få jobbe på en videegående skole som er totalrenovert både bygningsmessig og strukturelt. Dette byr på mange utfordringer og lange og spennende dager. Det å få være med å prøve ut nye måter å drive pedagogikk på, er veldig spennende. Det som er viktig er å akseptere at vi må prøve og feile før vi finner den beste løsningen. Som en god kollega sa: "Vi trenger ikke være dårlige for å bli bedre."

Ingen kommentarer: